Vztah k Evropské unii – několik upozornění

Když zveřejním nějaký článek týkající se politiky, ozve se zpravidla několik čtenářů, kteří hodnotí můj článek více méně podle toho, zda jsem Evropskou unii dostatečně zkritizoval. Když se jim zdá, že nejsem v kritice Evropské unie dostatečně razantní, vyčtou mi to a upozorní mě na to, že Brusel je horší než kdysi Moskva, o unijních představitelích mluví jako o „soudruzích“, případně mě přesvědčují, že Evropská unie je větší nebezpečí než Ruská federace. Obávám se, že tento článek je nepotěší, vlastně se mi ani moc nechce do psaní, leč přesto mám naději, že jsou lidé, kteří se nespokojí s povrchností a kteří se nenechali zaslepit nenávistí.

Číst dál...

Editorial

Vážení čtenáři,

toto číslo je skutečně velmi štíhlé. Ta vedra zřejmě nějak vysušila konzervativní kalamáře. Do příště se ale polepšíme.

Co čekat od elit?

Nedávný rozsáhlý průzkum londýnského Chatham House odhalil rozšiřující se názorovou propast mezi evropskými „elitami“ a „obyčejnými lidmi“.

Číst dál...

Co nás politicky ohrožuje zvenčí

(Pokračování článku „Politické vyhlídky roku 2017“)

Nebezpečí, která dnes „zvenku“ ohrožují stále ještě poměrně svobodnou (byť komunismem i postkomunismem zdecimovanou) českou společnost, jsou sice zřejmá i zběžnému pozorovateli, ale také částečně zastřená a záměrně zlehčovaná. Co lze o nich z veřejně dostupných zdrojů zjistit a co o tom soudit?

Číst dál...

Mladí voliči starých socialistů

Se starými socialistickými politiky, jako je pětasedmdesátiletý Bernie Sanders (neúspěšný kandidát v posledních prezidentských volbách v USA – pozn. překl.) a v Británii osmašedesátiletý Jeremy Corbyn (vůdce labouristické strany a opozice – pozn. překl.), je to prostě tak, že mají na své straně mladé lidi.

Číst dál...

Sexistické prasátečko a já

Znáte anticenu Sexistické prasátečko? Uděluje ji nevládní organizace Nesehnutí, která prostřednictvím stránek www.prasatecko.cz hledá nejsexističtější reklamu. Letos se koná již devátý ročník. Sexistické reklamy nominuje a následně hlasováním vybírá veřejnost. Organizátoři nicméně na stránkách soutěže vysvětlují, jaké reklamy mohou mít „vážné dopady na celou společnost“ a měly by tedy být adepty na tuto anticenu. Kromě takových prohřešků, jako je využívání násilí, sexu či vytváření mýtu krásy, by tzv. etická reklama neměla stereotypizovat muže a ženy. Na stránkách se konkrétně píše:

Číst dál...

Podporujeme



Partneři



Copyright © 2014. All Rights Reserved.