Sexuální hříchy v církvi

I tento článek píšu svým způsobem na objednávku. Byl jsem požádán, abych se vyjádřil k tomu, co se nyní v církvi děje (nemohu pochopitelně napsat, „čím církev žije“, protože tím, co se děje, rozhodně nežije, spíše pomalu umírá). Mám na mysli sexuální zneužívání duchovními. Není to pro mě jednoduché, protože si nedokážu představit vnitřní svět pachatelů. A za svůj dlouhý život jsem nikdy nepřišel do přímého styku s nějakým duchovním (farářem, kazatelem, pastorem), který by se něčeho takového dopouštěl. Vím jen o několika málo případech v širším okolí, ale nikdy jsem s těmi lidmi nemluvil osobně.

Číst dál...

Pozitivní pohled

Když vyjdu na ulici, potkávám lidi s úžasným potenciálem. Jsem si tím naprosto jist. A to i přesto, že mnozí z nich svůj potenciál nijak nenaplňují a často o něm zřejmě ani nevědí. A to i přesto, že sami tento potenciál v jiných nevidí nebo jim ho dokonce upírají.

Číst dál...

Porozumět Americe

Ano, myslí se Spojeným státům americkým... Jako prakticky v každém čísle KONZERVATIVNÍCH LISTŮ přinášíme vhledy Romana Jocha do politického dění v USA – tentokrát jsou tedy logicky zařazeny do tohoto Tématu měsíce. Pohled je rozšířen historickým srovnáním situace, se kterou se v rámci výkonu svého mandátu potýká president Trump, a té, se kterou měl co do činění president Lincoln.

Číst dál...

Jak se stane, že Evropská komise podporuje antisemitskou islámskou komisi IHCR?

Nedávno vyšlo najevo, že Evropská komise, konkrétně Generální ředitelství pro spravedlnost a spotřebitele, které má pod svým patronátem česká eurokomisařka Věra Jourová, spolupracuje se silně kontroverzní propalestinskou a antisemitskou Islámskou komisí pro lidská práva (IHRC). Jak se něco takového stane? Copak si Komise neprověřuje, co dělají její partneři?

Číst dál...

Kapitoly z dějin kulturní revoluce na Západě VI.

Předchozí části (první, druhá, třetí, čtvrtá, pátá)

Hippies jako masové sociální hnutí

Počet americké mládeže, která se v šedesátých letech připojila k hnutí hippies nebo se podílela na jeho aktivitách, je známý jen přibližně, vzhledem k neformálnosti tohoto sociálního hnutí i k jeho prolínání s hnutím studentským a s množinou příznivců rockové a folkové hudby.1 Řádově šlo o stovky tisíc hippies a mnohem větší počet vyznavačů filosofie, fanoušků spřízněné hudby apod. V letech 1965-1966 se do sanfranciského Haight-Ashbury přistěhovalo asi 15 tisíc mladých lidí, podle sociologických výzkumů v roce 1968 patřilo k autentickému hnutí hippies asi 200 tisíc mladých Američanů, podle dalších odhadů sledujících rozvoj hnutí se v následujících dvou letech tento počet ještě zvýšil.2 Co se týče počtu hippies vzhledem k celkovému počtu obyvatel Spojených států, nelze hovořit – alespoň u mladých lidí s hnutím přímo spjatých – o převažující většině mladé generace, ale spíše o početné až „masové“ subkultuře.3

Číst dál...

Podporujeme



Partneři



Copyright © 2014. All Rights Reserved.