Obsah

Je třeba zrušit přímou volbu presidenta!

Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta!

Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta!

Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta! Je třeba zrušit přímou volbu presidenta!

Vůbec nejlépe by pak bylo navrátit se ke znění Ústavy platnému k 1. lednu 1993 a následně k ní připojit takové pojistky, které by zamezily účelovým změnám Ústavy. Tím máme na mysli takové úpravy, kterými se politici snaží měnit Ústavu pro sebe, za účelem jednoduššího výkonu jejich momentální moci, např. s odůvodněním, že je nutné vládnout efektivněji.

Pokud má někdo politický problém a snaží se jej „řešit“ změnou pravidel, je to nedůvěryhodný člověk a takový návrh na změnu je svou účelovostí plným právem diskreditován. Pokud je to navíc návrh věcně rozumný (což se dokonce může stát...), je situace o to horší a navrhovatel nese v takovém případě za diskreditaci rozumného návrhu plnou odpovědnost – má jej předložit tak, aby bylo podezření z účelovosti vyloučeno.

Zkrátka, Ústava se účelově měnit nesmí, a proto je třeba zaručit, že změnit Ústavu bude jednak složitější než dnes, jednak že takto přijatá změna vejde v platnost s dalším časovým odstupem. Např. tak, že bude nutné přijmout návrh ústavní většinou Poslanecké sněmovny, Senátu a pak znovu Poslanecké sněmovny, po volbách, a že nové znění začne účinkovat až po ještě dalších volbách do Poslanecké sněmovny... Tedy, nejde zde o přesně takový postup – může být jiný, ale musí také splňovat podmínku, že přijmout změnu Ústavy je složité a politici ji nepřijímají „pro sebe“. O to jde. Ona složitost a „přjímání pro jiné“ totiž zaručí, že o změnách Ústavy se vždy povede výhradně věcná diskuse, ze které bude jakákoli účelovost vyloučena.

Ostatně soudíme, že je třeba zrušit přímou volbu presidenta.

 

 

 

Sledujte:



Copyright © 2014. All Rights Reserved.