Měňte technologie, ne chování!

Prof. RNDr. Vojtěch Novotný, CSc., (*1964) se zabývá ekologií herbivorního hmyzu v tropických ekosystémech a vede terénní stanici na Papui-Nové Guineji. Je vědec, kterému životní prostředí opravdu není ukradené. Na řešení globálního oteplování má ale dost odlišný názor, než někteří ekologičtí aktivisté. Tvrdí, že musíme změnit technologie ne chování a že ekologická opatření nesmí snížit životní úroveň. Něco takového si mohou dovolit jen diktatury. Následující příspěvek napsal anglicky na svůj facebookový profil a my vám ho přinášíme v překladu do češtiny.

Číst dál...

Šance pro pět tisíc třetích dětí

Pět tisíc třetích nenarozených dětí je ročně potraceno kvůli ekonomickým důvodům. Řešení vidíme ve snížení nákladů rodin s třemi a více dětmi prostřednictvím účelových dotací, ideálně s využitím EU fondů, v ocenění demografického přínosu ekonomicky aktivních rodin s více dětmi. Investice do ekonomicky aktivních rodin s dětmi je méně riziková než investice do ekonomických migrantů z evropských zemí, čistý zisk státu za životní cyklus člověka je 3.5 mil. Kč.

Číst dál...

Kdo se bojí „klimatické“ Gréty?

Na šestnáctiletou holku dokázala docela dost. Přijímají ji na světových fórech. Mnozí jí nekriticky tleskají, jiní se jí bojí. Jenomže Greta Thunbergová není příčinou problému a není ani jeho řešením. Ona na něj ukazuje. Přičemž ten skutečný problém je daleko víc společenský, než přírodní. Buď najdeme jeho evoluční (konzervativní) řešení. Nebo nás čeká klimatická revoluce.

Číst dál...

Sázka na Apokalypsu

Evropská komise ve snaze zachránit planetu si klade ambiciozní cíle: snížit emise CO2 o 50–55 procent do roku 2030; a do roku 2050 přejít na tzv. uhlíkovou neutralitu, tj. vypouštět do ovzduší jen tolik CO2, kolik jsme schopni z ovzduší stáhnout (alespoň to slibuje budoucí předsedkyně EK Ursula von der Leyenová). Což zahrnuje i konec aut se spalovacími motory; přejdeme na elektromobily. Prý jen tak lze zabránit dalšímu oteplování planety, které způsobuje lidská aktivita, jak vědci říkají.

Číst dál...

Gillette – cesta tam a zase zpátky

Pamatujete si ještě reklamu od Gillettte, která si vzala na paškál údajnou „toxickou maskulinitu“? Pokus získat další zákazníky mezi muži tím, že mužům vmetu do tváře, že jsou agresivní  hovada, se nepodařil. Hodnota firmy klesla o celých osm miliard dolarů. Firma Gillette se vrátila k rozumu – v další reklamě je už hrdinou australský hasič, vzor správného „chlapáka“.

Číst dál...

Podporujeme



Partneři



Copyright © 2014. All Rights Reserved.